Saturday, 14 September 2013

8 September 1993~

ASSALAMUALAIKUM! 

Anyong Tellitubbies~ khekhekhe

Now~ Ekhem ekhem~

Nak cakap laa pasaipa yg special sgt ngan tarikh berkenaan? (sila rujuk title)
Come on la! Come on! Come on!
Special sbb BIRTHDAY someone lah khenn!

Haha..

Actually, It's my Boyfriend's Birthday!!! Yahooo!!!

Kenapa Boyfriend? Why?

Becus he's a BOY.. That's why laa..

Kalau girl, opekos laa GIRLfriend khen?
Haha, Lame joke, Sila tampar saya lelaju! :P

My BF.. His name is..(drumroll! drrrdrrrdrrrdrrr!!)

Muhammad Syafiq bin Norhadi
 (Bapak besar, nama you!, haha) 

Wanna see his so called syahdu face? Jap! I carik gamba dia, kalau ade laa.. :PPP


I'm the one who took this picture~ Time ni Mlm ape tah tu khenn~
He looked so tanned, plus oily face.. Haha.. 


I really loved this photo~ He looked good..
Good looking? Em? Haha
Plus! Untanned! Maybe dia pakai camera 360 tu kot?
Skrg khenn zaman edit, dia ni bukan putih sgt pon.. Lainlah I, hoho! (Tetibe dengki, haha)

P/s: You, I letak gambar you bapak besar! sengaja tau.. sengaja.. I did it with purpose.. (evil purpose! Puhahahahaha!!)

Okay! Now the real thing!

For his Birthday, I decided to make something for him.. 

Something that is unique~
Something that he can keep forever~
Something that only he can own~
Something memorable~
Something that is not worth stealing~
Something that he can be touched off~
Something special~ Like him~ 

(sedap tak pantun I, haha, nama poem ni sonnet 1 million.. :P)

So, then.. Tgah nak tido.. Tgah ngantuk2~
Then ting! (kluar mentol)

I decided to make a photo book for him!

So, I dragged zolazola and Kak JayJay tu TEE EYS! (sngaja type camni sbb tahu ade org marah suruh type betol2.. :P)

TS = Time Square~

He wanted to tagged along when I said to him that we're going to TS, sampai merajuk ngan abg dia sbb taknak bawak dia g TS! Eh budak, org beli brg2 awak, awk boleh nak ikut fulak? Haha

Ok, then..

Mmg ujian lah nak g TS tu.. 
Mula2 sbb zolazola siap lambat.. so kite pergi lambatlah..
Then dah sampai bawah dia tggai berukband dia, we're late again! 
Tapi takpelah, sabau sabau.. haha

Then sampai2 KL sentral dah zohor, but we decided to satisfy our hungry tummy first,
we were sooo starving!!! So we headed to KFC, yumm yumm!!

After that, we went to the musolla for Zohor prayer then headed to TS afterward..

Very tiring actually, the journey to TS.. From KL Sentral we had to stop at Hang Tuah,
Then took another train to Imbi.. Yg buat tirednya sbb Kak JayJay lupa jalan.. So we had to go back and forth sbb x ingat jalan..
Makan masa kat situ..

But nevermind.. Then sampai je TS! I terus serbu kedai2 baju.. Tgok2 baju2 yang cantik2, yg smart2, encem2 and wud look really good on him!

Ekcelli, mmg dah lama nak beli baju utk pakcik nie.. haha! Tp x brape nak yakin..

Cus I know, that he wud only wear fit clothes, but not body fitting laa..
Just right punye size..  Besar sgt tak suka, kecik sgt tak suka.. Haih! Sassy betul!

Dah jumpe baju dia, I pon main agak2 je laa beli.. Tawakkal je laa.. 
Ekhem makcik,
Usaha mana? Takkan tawakkal je?
Usaha tu, em.. emm.. emm..  I duk perati je laa badan dia ni kecik mana.. Haha! But not in a pervert kind of way la!
Aiyoo~ I duk focus on the size only tau! I ni suci.. Pure~ Innocent~ Naive~ Haha

Honestly, I'm bad at picking clothes size for others.. Even for myself I tend to failed at it..
Except for my dad lah~ Dia mmg jenis fixed size tu je..
Other than Daddy, FAILED! haha

So, Budak.. You're the first one, In terms of kemeja laa.. 
Kalau T-shirt tu ade je laa I buy for guys.. Ole2 from mana2 I pegi.. hihi
But still, not that successful.. teehee~

Then after that, I scrambled to find a book shop or stationery shop.. For His Photo book!
Since I cudn't find an appropriate photo book size..
I took the initiative by buying a sketchbook..
Then Stickers, cute girly n colorful stickers~
Then, colored papers..
Then, more stickers! Haha.. But
There is one thing that I really forgot to buy a.........
PAPERBAG!!

Pastu dgan muka tak malu suruh dia g beli.. hahaha

After that, I cuci gambaq dia.. ada 25 keping smuanya.. haha

Then balik around 10++

Balik penat, pening, lapau.. suma ade..
I really thought I was having multiple personality disorder.. kikiki

I remember I called him that night.. Every call was to annoy him! haha

At first, I decided to sleep early as I was soooo tired khen..
But then, I i got up and started to take out one by one things from the plastic bag..
I was so immersed in cutting, sticking, gluing, decorating and thinking~
without me knowing, it's nearly 4.a.m..
Kemas2 then I climbed to bed then.. krohh krohh krohhh!! haha

The next morning, after subuh prayer.. I woke up late..
Around 11++..
Bangun2 je, tayang muka blurr kat kak JayJay, then I terus grabbed my towel
and bathe, then masuk bilik, get dressed properly, then buat maggi.. Lpas buat Maggi..
Terus tercongok depan meja kecik tu, sambung balik kerja semalam.. hoho

Buat punye buat, Tak siap siap.. Entah Bila nak siap pon tak tahu.. Haha..
That saturday, I also sleep late like the other day.. Mmg tak buat ape lah, ngadap menda alah tu je..

Ingat Nak bagi hari sabtu tu, alas it hasn't done yet.. But no worries, His birthday is tomorrow..

Then tomorrow came, masih tak siapp lagi!!! haha..

Then buat pumye buat.. Siap around 3++ pm..

ATLAST!!!!!!!!!!!!!

Ahh! Lupa nak cita, malam tu I called him.. Dah pukul 12++..
Not to wish him, but to annoy him.. Haha!
Jahat tak I? Tp bila I tanya dia balik, dia kata tak jahat pon, tak annoying pon..
I guess he just see the good in me? Kot lah kan?

Okay, Bila dah siap ingat nak bagi, Nak jumpe dia kena ade modal.. Takkan nak bodo2 je jumpa..

So I told him that I want back my tupperware! Siap buat gaya bentak2 letak tanda seru banyak2!
Padahal, x bg pon xpe.. haha

Pastu, dia cakap laa, dia bizi laa.. ade program laa, blablabla~
HAMPA!
Kdg2, ade gak pk.. Ni birthday sape sbnrnye ni? Haha

Then, dia kata nak bagi bekas lepas maghrib.. Layan je laa..

Jumpa kat peskapey..

He wore red shirt.. Suka!
Haha..

Then dia dah nampak dah paperbag yg I nak bg dia..

Dia kata TAKNAK!

Ade ke patut! haha

Well then, If u taknak takkan I nak bagi kat org lain kot?
kalau bagi zakuan baju yg I beli tu pun okey gak kan?

Anyway, plastic yg u letak bekas I tu senonoh sgt, thank you.. haha

Ahh! Ahh! Nak cita lg, lupa..
B4 trun jumpa pakcik tu I singgah bilik pinot, dia kata nak tgok..
Then tippi lak ada.. Dia kata paperbag hodoh.. haha
Dah itu aje yg ade.. Tu pon menggagau carik..
Nasib dia ade lebih.. Muat pulak tu! I sauk je laa.. haha

Patu, Lpas jumpa pakcik tu.. I went to Pinot's room..
Dia buat open house.. lama jugak lah makan kat bilik dia..

Dalam hati, manalah pakcik ni.. Tak bukak lg ke?

So, dgan muka tebal I send emoticons via whatsapp..
Nasib dia paham.. haha

Dia kata baru balik dr masjid, Alhamdulillah budak ni bagus!
Not tempted at all! haha

Then dia bukak ke ape ke tak tahu..

Silence! Tak dgar bunyik mario kat phone pon..

Then tetibe dia call!

1st thing I heard was BUDAK! haha

Then I hear what he has to say, just for a few seconds and then he said that he was crying!
Haha!
Tak penah lg seumur hidup I, a guy cried becus of me..
Bad lady! Bad lady! Who do u think you are to make a boy cry?
 Haha..

I was grateful that he cried.. That is how I know that he really appreciate my gifts!
Banyak lagi nak cita sbnrnya.. Tp ni pon dah long enough rasanya.. Penat lak dear tellitubies nak baca.. haha..

No ucapan for him here!
Sbb I dah ucap puas2.. haha :P


......Story End......


























Tuesday, 6 August 2013

Anonymously

ASSALAMUALAIKUM!!!!!

Jgn patah semangat over stupid things!
Things  have to sort out to ease my feelings!

Ape2 pun tgok gamba dulu.. hoho


(Gambar sem lepas.. Attending ceramah Cinta ape tah by Ustaz Haslin.. I really missed both of them :( )

Okay.. Ni nak cakap pasal ape yg hilang tadi!

Okay, Game!

Last semester.. I did something that was beyondddddddddd...... my wildest imagination.. hoho

Haipp!!! 

Don't you dare think of something yg exceeded 18 ape tah tu kay..

This story is about sweet sweet candy like love story thingy.. Bukan yg merapu meraban! I'm WARNING you!

Okay.. Camni.. I did something.. Tak leh bgtau kat sini.. Tp jgn pk bukan2.. You no me.. I'm not that kind of person.. I wouldn't dare to doodle charcoal on my parents face.. hoho

Okay.. Something that is not severe.. but deep inside my heart.. I'd say..

" WADDAHELL DID I DID THAT CRAP???"

sekian.. 

Haha.. no... I'll continue...

I think.. He knows me.. ( harap readers dapat paham what I did) I'm busted! hoho

So.. Then.. I hope he reads my blog.. Cus I have something to say to him..

Okay, Here I go.. weeee~~~ (not feeling flustered at all!)

Dear, you.. Awak.. Org Tua.. etc...

Hey you! Sorry for the things I did..
I didn't mean it.. I didn't even know the reason I did it.. No reason for that I'm sure..
As me myself don't have the accurate answer.. I can't answer myself.. It just happens in split seconds.. It's just like the things that had happened but neither me nor you got the answer..
I hope you have an apologetic heart so that you can forgive me.. Harsh? Swallow it.. hoho
Jahat kan kite? Kite mmg jahat pon.. tetiba.. haha
And I hope you can keep it silent.. haha.. If you shoved everything in front of my face, na'ah..
I won't hesitate to kick you.. I won't have second thoughts even, just kicking you!
I really appreciate if u'd remain me as an anonymous.. Thank you.. hoho



AssALamUalAikuM!


(If  u tellitubies had had read my old posts mesti tahu khenn kalau my salam tu caps lock mesti excited kan? Kalau kecik salam tu mesti sebab something sad and bad kan? Tp kalau mixed camni apa makna? Ke canne? That means that I have multuple personality disorder! Hoho! No laa, this means I'm not sure about my feelings!) -panjang laa fulaks dlm breket ni! Hoho

Guys! My last post.. It said that I'm back on my feet again kan? Ke tak? Hmm.. Menipu je khenn?

It's been long enuff since I posted something here khenn?

You see laa.. You see laaa..

Kita dah tulis byk tadi.. Kita lupa dahh ape kita tulis.. Tibe2 reload balik page ni hilang semua..

Nangis! k lah bye!

Ade2 je bila org dah ghajin nak berbelog balik.. :'(


Sunday, 5 May 2013

Start of something new~

ASSALAMUALAIKUM dear Tellitubbies~~

Hihi..

I"m back on board.. Or shud I say back on my KEYboard!!!

Okay, just to clear everything up.. 

If I've ever mention about someone or kutuk2 someone in my past entries, 
I am so sorry~ Trully am SORRY!!

Please forgive me..

Or?

If I've ever mention about liking someone.. That is just in the past.. hihi

I'm starting something new here.. after the aftermath.. I think I shud filled my life more with something that can be redeem in Akhirat.. huhu

Turn into a new leaf and make the world a better place!! Hihi..

Too much? I know.. Sorry sorry.. hehe

That's all lah.. Pening kepala ni.. huhu.. Toodles and wasalam! C: